Екипът на Делисис взе участие в проведената онлайн конференция Бизнес растеж 2021 /04-08.10.20221г./. Във фокуса й бе заложен растежа на бизнеса и теми като кои са успешните лостове и механизми, имащи най-голяма важност за гарантиране растежа на бизнеса. Бяха разгледани и предоставени на собствениците на различни бизнеси работещи стратегии, с които да достигнат до повече клиентии да изградят система на работа, която да им носи резултати.
Организаторът Александър Николов откри конференцията с практически съвети за отличаване от конкурентите и позициониране като първи избор на пазара. Основна грешка, която бизнесите допускат и която им пречи да се отличат от конкуренцията е убеждението, че всеки може да ни бъде клиент. Незнанието кой е нашият идеален клиент и впоследствие стремежа да работим с всеки ни води до грешката да насочваме маркетинга си към твърде широк кръг клиенти, което от своя страна разпилява ресурсите ни и не води до резултати. Поради тази причина е важно на първо място правилно да определим кой е нашият идеален клиент. Как? Трябва да определим с какви клиенти искаме и с какви не искаме да работим.Ккъде можем да потърсим идеалният си клиент (кой канал да използваме, за да стигнем до него) и кое е общото между най-добрите ни клиенти (отрасъл, интереси, нужда).
Видео интервюто с експерта Георги Малчев разкри първият и най-важен принцип – целта на маркетинга е промяна на поведението по полезен за потребителите и печеливш за компанията начин. От основна важност е поставянето и следването на микро и макро цели. Важно е правилно да определим основните и най-важни макро цели, като така ще видим към какво се стремим, кое е от основна важност за бизнеса. Посредством определянето на микро целите от друга страна начертаваме „пътя“ който ще следваме. В случай например, че макро целта ни е задържане и увеличаване на лоялните ни клиенти, то микро целите ни могат да бъдат ефективна мейлинг кампания, модели за лоялност и др.
„Ако можем да оставим бизнеса си за 6м. и през тях той продължава да работи и да дава добри резултати, то тогава имаме добре изградена бизнес система.“ Започвайки с този цитат Стойне Василев разясни по време на конференцията какво е бизнес системата и как можем да я приложим в бизнеса си. Разгледайте процесите, съветва експертът. Определете ги по количествен и качествен измерител. След това помислете какво може да се обърка и създайте контролни и превантивни механизми. Механизми, чрез които в максимална степен ще се ограничи възможността нещата да се объркат, да се допускат грешки и да се стига до загуби. В подкрепа на тези механизми следващата стъпка е да изградим подход за поощрения и наказания за служителите. По този начин ще сме изградили система, която да се грижи за бизнеса ни по правилния начин. Знаем резултатите, които целим и пътя по който да ги реализираме. Ясно е, какви са процедурите и какви са последствията- позитивни и негативни. Системата стимулира и улеснява процесите и съответно растежа на бизнеса.
Кои са фундаментите на Стандартните Оперативни Процедури (СОП) и как да правим ефективни срещи с клиенти, партньори и екипа по начин, по който да не губим време, разказа Георги Държанлиев. Той даде достъпни примери за оперативни процедури за продажби B2B, наемане и самообучение на хора в екипа, както и създаване на съдържание и развиване на партньорства.
Конференцията закри Ивайло Кунев. От разговорите с него собствениците на бизнеси, откриха кои са четирите нива на трудност в продажбите и даде пример за техники за успешни B2B продажби.
По време на конференцията всички участници имаха възможност за споделяне на отзиви, задаване на въпроси и активна комуникация с експертите. Бяха предоставени и допълнителни ресурси като презентации, видео тренинги и други. Проведената онлайн конференция даде възможност на участниците да се запознаят с доказани стратегии за привличане на повече клиенти и ръст на бизнеса.